30.10.10

KENAPA HATI ??? (UNCONDITIONAL LOVE)

Kenapa yaa, Allah mempamerkan WajahNya sebagai lambang Hati (sekiranya kita dpt.melihat) diciptaanNya ?? Apa ada pd hati? Hati mau baik ..be!! Fuuh...mcm mcm!
Kita kan rasa kagum, rasa tersentuh dihati sekiranya diperlihatkan  kalimah Allah di badan ikan, dibatu,dihaiwan, di di....... ahhhh  mana2 lagi lah..Di perlihatkan juga gambaran batu berbentuk spt solat,sujud (mengenai rahsia solat,akan Kak Ma kupaskan nanti yaa.. sod baa rho!!he he ). Semua ini Allah meminta kita renungi apa rahsia di sebalik simbol2 yg dipertunjukan.Hakikatnya : Atas alam ini, yang dipertontonkan adalah simbol2 yg perlu kita cari dan kupaskan teka teki atau jawapannya. Rukun Islam yg lima pun adalah simbolik yg perlu di cari teka tekinya.(Nak Kak Ma kupaskan rahsianya juga ke??)Wait seminit.....kita bincang kenapa Hati ya! Allah ialah nama tuhan kita yg bersifat Ar Rahman(Pemurah, Pemberi) , Ar Rahiim(Pengasih, Penyayang). Sooo....Dia tunjuklah lambang Kasih SayangNya kepada kita!!!! Itu aja.....ya ke itu aja?? Tak Tau Tanya Jangan Nganga!!!Hmm....bukan itu saja, Dia letak lambang2 tu bukan sia2, setiap yg ada di muka bumi ini tidak diberi  tanpa sebab.Korek2, jgn korek hidung, koreksi diri untuk tahu rahsiaNya. Macam mana nak korek pada diri ?? Soalan baik ni.....jawapannya.... mujahadah, taffakur, meditate atau fokus !!!!! Macam mana lagi????Nanti eek, Kak Ma bagitau caranya.No shortcut to everything walaupun zaman teknocoli.Kita ni dilahirkan untuk menjadi Khalifah (Pengganti)kepada Allah!!! Pasal apa Dia kena ada penganti no, tak boleh kah Dia buat sendiri? Sedangkan Dia yg Maha Berkuasa!Ish, Ish awat hang tanya soklan ni??
Sat nak habaq kat hangpa.....Allah cipta alam ini untuk Dia lihat sendiri akan kasih sayangNya dan insan mana akan berkehendak untuk mengenal Dirinya. Ciptaan pertamaNya ialah........ooi panjang lebaq, nanti Kak Ma continue dlm. episod akan datang. Sebab laa ni nak outing ngan anak dan cucu....makan2 dan shopping2. 2 B Continued..

No comments: